Istnieje pewne popularne i często wykorzystywane narzędzie, dzięki któremu można poprawić funkcjonowania stron internetowych. Mowa o bezpłatnym Google Analytics. Umożliwia ono zdobycie wiedzy na temat użytkowników wchodzących na portale oraz ocenić ich zachowania. Przydaje się osobom, którym zależy na większym ruchu na prowadzonym blogu. Co ważne, aby poznać wszystkie rozbudowane funkcje, warto zapisać się na szkolenie Google Analytics.
Do czego dokładnie służy to narzędzie?
Dzięki niemu właściciel witryny internetowej ma bezpośredni dostęp do wielu raportów w czasie rzeczywistym. Umieszczone są w nich informacje o liczbie i lokalizacji użytkowników, którzy odwiedzają w konkretnym momencie stronę.
Z kolei w raportach odbiorcy nie brakuje wiadomości dotyczących ogólnego ruchu na portalu, liczby nowych internautów, odsłon czy średniego czasu sesji. Są jeszcze sprawozdania o nazwie pozyskiwanie, zachowanie i konwersja. Te informują o źródle ruchu oraz ścieżkach, którymi poruszają się użytkownicy, a także oceniają przychód z prowadzenia strony.
Google Analytics – inne zastosowanie
To naprawdę bardzo złożone narzędzie. Okazuje się bowiem, że świetnie nadaje się do działań remarketingowych. A więc do kampanii, która polega na śledzeniu wszystkich użytkowników dodających do koszyka produkt, ale ostatecznie nie dokonujących transakcji. Jest to możliwe, dzięki plikom cookie.
Więcej wiadomości na ten temat uzyska się na odpowiednim kursie. Kilkugodzinne szkolenie Google Analytics prowadzone przez certyfikowanego specjalistę, pozwoli na rozwój bloga czy pozyskanie nowych klientów sklepu online. Czego jeszcze nauczą się uczestnicy?
Szkolenie – zakres udostępnianego materiału
Na początku prezentowane są podstawy i konfiguracja narzędzie. Następny etap to nabycie umiejętności typowo analitycznych. Tutaj omawiane są sposoby na generowanie oryginalnej, przyciągających uwagę, tematyki danych artykułów oraz metody analizowania ruchu w witrynie internetowej.
Szkolenie Google Analytics polega nie tylko na przekazywaniu teorii. Można liczyć także na praktyczne przykłady, które pomogą w codziennej pracy. Na poziomie podstawowym każdy odkryje najważniejsze funkcjonalności i wspomniane już wyżej raporty. To pozwoli na efektywne działania reklamowe.
Po ukończeniu podstaw, można przejść na stopień zaawansowany. Tutaj uczestnik zrozumie, jak interpretować i wykorzystywać odpowiednie dane, aby wydawać coraz mniej i jednocześnie osiągać znacznie lepsze efekty z kampanii reklamowych. Brzmi świetnie, prawda?