globaltrance.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

praca w obsłudze klienta
Biznes

Jakiej pracy warto się podjąć? Obsługa klienta

Praca w biurze obsługi klienta może dawać satysfakcję oraz godziwe dochody. Ich wysokość zależy jednak w dużej mierze od zakresu wykonywanych obowiązków oraz chęci rozwoju zawodowego, a także zaangażowania i sumiennego wypełniania powierzonych obowiązków.

Czym cechuje się praca w obsłudze klienta?

Obsługa klienta to zadanie, które wymaga odpowiednich predyspozycji osobowościowych. Wśród nich wymienić należy przede wszystkim cierpliwość oraz otwartość na problemy i potrzeby odbiorców wyrobów i usług. Klienci kontaktując się z pracownikami biur obsługi klientów oczekują bowiem wsparcia, zrozumienia oraz szacunku.

Kto może rozpocząć pracę w obsłudze klienta?

Obsługa klienta to sektor, który cieszy się dużym zainteresowaniem osób, które dopiero wkraczają na rynek pracy. Pracownicy biur obsługi klienta nie muszą bowiem zwykle posiadać żadnego kierunkowego wykształcenia. Zwykle wystarczy wykształcenie średnie, choć pożądane jest również wykształcenie wyższe, w tym związane z szeroko rozumianym marketingiem. Poza tym, potencjalni pracodawcy poszukują w osób, które biegle władają językiem obcym. W tym przypadku poszukiwani są zatem absolwenci filologii, którzy sprawdzą się w podmiotach świadczących obsługę międzynarodową. Warto również wspomnieć o tym, że wszystkie osoby zatrudniane na stanowiskach związanych z obsługą klienta w pierwszej kolejności przechodzą specjalistyczne szkolenie, podczas którego zdobywają cenną wiedzę na tematy związane z prawidłową współpracą z klientem, budowaniem jego zaufania czy stosowaniem środków, które usprawniają i przyspieszają pracę, w tym użytkowanie specjalnych programów komputerowych.

Jakie cechy powinien posiadać dobry pracownik punktu obsługi klienta?

Obsługa klienta wymaga cierpliwości, ponieważ klienci zgłaszają się nie tylko o pomoc, ale mają również w wielu wypadkach nieuzasadnione pretensje oraz zastrzeżenia. Pracownicy muszą się zatem wykazywać wysoką odpornością na stres oraz zawsze powinni udzielać informacji w sposób spokojny, grzeczny i rzeczowy. Poza tym, osoby zajmujące stanowiska pracy związane z obsługą klientów muszą cechować się komunikatywnością. Wszystkie informacje muszą przekazywać zawsze w sposób zrozumiały dla wszystkich klientów, którzy mogą posiadać wiedzę na bardzo różnorodnym poziomie.

Jak kształtują się zarobki w przypadku tego rodzaju obowiązków?

Praca w obsłudze klienta wymaga dyspozycyjności. Może mieć ona bowiem formę zmianową. Wysokość zarobków uzależniona jest od kilku czynników, w tym choćby wielkości danego ośrodka, poziomu bezrobocia czy kondycji finansowej podmiotu zatrudniającego pracowników obsługi klienta. Przyjmuje się jednak, że pracownicy tego typu punktów zarabiają średnio nieco ponad trzy tysiące złotych netto. Na wysokość pensji może również wpływać zakres pełnionych obowiązków, w tym choćby współpraca z klientem zagranicznym.

Jakie inne obowiązki muszą wypełniać osoby zajmujące stanowiska związane z obsługą klientów?

Praca w obsłudze klienta nie obejmuje jedynie odbierania telefonów oraz rozmowy z klientami na temat reklamacji, ale również może dotyczyć promocji towarów lub usług oferowanych przez dany podmiot. Mogą to być na przykład ubezpieczenia lub usługi związane z bankowością. Poza tym, pracownicy punktów obsługi klientów muszą posiadać wiedzę na temat problemów, które mogą rozwiązać samodzielnie. Ważne jest również to, aby w razie potrzeby potrafili oni przekazać istotne informacje innym pracownikom, którzy mają się zająć danym zagadnieniem. Takie przekierowywanie problemów wymaga dobrej współpracy w zespole. W wielu wypadkach pracownicy punktów obsługi klientów muszą również przekazywać odbiorcom towarów lub usług informacje o zmianie terminu realizacji zamówienia czy okresie, w którym dojdzie do uruchomienia lub wyłączenia danej usługi. Co istotne, kontakt z klientem może odbywać się zarówno za pośrednictwem telefonu, jak również poczty elektronicznej, a jakość obsługi zależy wówczas między innymi od poprawności stylistycznej wysyłanych wiadomości. Nie bez znaczenia jest zatem sprawna obsługa komputera, w tym programów pocztowych lub innych systemów obsługi funkcjonujących w danych podmiotach, dlatego każdy pracownik biura obsługi klienta musi w pierwszej kolejności przejść odpowiednie szkolenie, które ułatwi mu wprowadzanie danych do systemu w sposób szybki i przejrzysty. Pracownicy centrów obsługi klienta powinni wykazywać się biegłą obsługą urządzeń biurowych, a także muszą dbać o dobrą organizację pracy. Powinni oni potrafić współpracować w zespole oraz umieć budować długotrwałe relacje z klientami. Pracodawcy prowadzący rekrutację zwracają również uwagę nie tylko na wykształcenie i doświadczenie zawodowe, ale również na podzielność uwagi potencjalnych pracowników czy umiejętność pracy pod presją czasu. Osoby przyjmowane do pracy na stanowiska, w przypadku których kontakt z klientem należy do codziennych obowiązków muszą cechować się wysoką kulturą osobistą, a także miłą aparycją. W wielu wypadkach pożądane jest posiadanie prawa jazdy kategorii B. Zobacz także https://www.gowork.pl/praca/przedstawiciel-handlowy;st/warszawa;l

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.