Global Trance - Global Trance - Portal Muzyki Klubowej - Zapowiedzi Imprez - Najnowsze Utwory i Albumy - Recenzje - Polscy i Zagraniczni DJ's
Czytaj Czytaj Imprezy Inne Nowe Wywiady

Irregular Synth

Irregular Synth karierę DJ'ską rozpoczął w bardzo młodym wieku w Neapolu, miastu, z którego pochodzi wielu znanych artystów gatunku Techno. Dziś, dzięki swojemu unikalnemu talentowi, ciężkiej pracy, niezliczonych sukcesach oraz bogatych muzycznych korzeniach, Irregular Synth jest w czołówce najszybciej rozwijających się i rozpoznawanych artystów na scenie.

Czytaj

Blank & Jones

Legendy muzyki elektronicznej i twórcy wielu znakomitych, klubowych przebojów. Piet Blank i Jaspa Jones, to duet którego nie trzeba nikomu specjalnie przedstawiać. Po 8 latach pracy nad innymi projektami, Piet i Jaspa powracają do korzeni wraz z nowym, studyjnym materiałem pt. "#WhatWeDoAtNight", na temat którego i nie tylko zadaliśmy im kilka pytań.

Czytaj

Frankyeffe

Frankyeffe jest zdecydowanie jednym z najbardziej interesujących włoskich producentów na europejskiej scenie techno. W 2015 roku wydał swój debiutancki album pt. 'Trenta', który już w marcu promował będzie na imprezie w Krakowie podczas drugich urodzin kolektywu Solid Techno Kick.

Czytaj

Pathar & Rooreck (Solid T

W dniu dzisiejszym mamy niezwykłą przyjemność przeprowadzenia wywiadu z założycielami krakowskiego kolektywu Solid Techno Kick, którzy powracają na łamy portalu w mocnym stylu prezentując swój najnowszy podcast, będący swego rodzaju preludium do wydarzenia które przed nami.

Czytaj

Zobacz wszystkie

Info
  • Ilość newsów: 4893
  • Ilość artykułów: 43
  • Ilość wywiadów: 124
  • Ilość recenzji: 1021

Dodaj nas na:

Facebook

MySpace

Twitter

Blip

Wywiady

Solarstone

Dodano 2011-06-11, o godzinie 16:30

Solarstone to projekt realizowany obecnie wyłącznie przez Brytyjczyka Richa Mowatta, choć początkowo formację tę tworzyli także Sam Tierney oraz Andy Bury. Pierwszy z nich opuścił grupę jeszcze w latach 90-tych, zaś Andy Bury zrobił to w 2007 roku, motywując swą decyzję zmianą muzycznych inspiracji.

Większość utworów, poza "The Calling" i "Day By Day", z których znany jest projekt Solarstone powstał w duecie. Single takie jak "Seven Cities", "Release", "Solarcoaster", "Speak In Sympathy" czy "Like A Waterfall" zdobyły uznanie tak fanów, jak i najpopularniejszych DJów świata, trafiając między innymi na słynną serię kompilacji "In Search Of Sunrise".

 

 

Warto wspomnieć także o udanej współpracy duetu ze Scottem Bondem, której efektem były wydane w latach 2003-2005, również bardzo popularne, "3rd Earth", "Naked Angel"czy "Red Line Highway". Spośród różnych aliasów Solarstone, na podkreślenie zasługują Skyscraper, Z2 oraz Young Parisians.

Mimo to, iż na początku roku grupę opuścił Andy Bury, przyszłość przed Solarstone rysuje się obiecująco. W roku 2006 Rich Mowatt założył wytwórnię Solaris Recordings, nakładem której został wydany nowy, przebojowy album "Rain Stars Eternal" oraz single takie jak "4ever" czy "Spectrum".

W 2009 roku ukazuje się dwupłytowa kompilacja "Electronic Architecture" nagrodzona nominacją do nagrody IDMA w kategorii "Najlepsza Kompilacja". Rok później ukazuje się niesamowity, nowy autorski album Solarstone zatytułowany "Touchstone", okrzyknięty jednym z najciekawszych wydawnictw z muzyką elektroniczną jakie ukazały się na przestrzeni ostatnich lat.

Rok 2011 to kolejna, fenomenalna kompilacja "Electronic Architecture 2". Dwa krążki po brzegi wypełnione starannie wyselekcjonowanymi, ekskluzywnymi produkcjami i remiksami.

-----------------------------------------------------------------------------------------

GlobalTrance.pl: Mimo nam, że znalazłeś dla GlobalTrance.pl trochę wolnego czasu Rich!

Solarstone: To ja dziękuje! Dobrze jest wrócic na łamy Waszego serwisu :)

 

GT: Z produkcją muzyki związany jesteś od początku lat 90'tych. Powiedz nam jak wyglądały Twoje początki jako producenta?

Tak naprawdę to od 1992! Mój pierwszy zespół nazywał się Emission, byliśmy skrzyżowaniem Pop Will Eat Itself i The Shaman. To było gdzieś w latach 1990 – 1993. Wtedy zacząłem produkowac własną muzykę, ale był to proces o wiele wolniejszy w porównaniu z dniem dzisiejszym. Wydając tylko i wyłącznie wysokiej jakości muzykę liczyłem, że zostanę przez kogoś zauważony.

 

GT: No właśnie zaczynając swoją przygodę w latach 90'tych, powiedz nam którzy artyści w tamtym czasie najbardziej Cie inspirowali?

Byli to wcześni pionierzy acid house jak Shades of Rhythm, Baby Ford, Mark Moor, później 3rdDegree Bern (współpracownik Redy Jerry) i Charlie May (współpracownik Sashy) – to byli ludzie, którzy łamali wszelkie granice, co było nie lada wyczynem w tamtych czasach bez obecności wtyczek VST i tego typu rzeczy. Bern pokazał mi wtedy kilka niesamowitych technik, które były dla mnie rewolucyjne. Patrząc na dzisiejszych producentów, którzy mają praktycznie nieograniczone możliwości produkowania, czasami zdziwiony jestem dlaczego tak wielu z nich jest tak leniwych.

 

GT: Zanim stałeś się profesjonalnym DJ'em i producentem, robiłeś tatuaże. Jaki był główny czynnik, który zadecydował, że zająłeś się tym co obecnie robisz?

Hehe wszystko się zgadza! Przez chwilę był to świetny sposób na zarobek, ale później technika tatuaży stała się bardziej popularna i nie było już tak łatwo o zarobek. Muzyka z biegiem czasu stawała się dla mnie ważniejsza, aż w ostateczności skupiłem się tylko na niej. Zarabiac i utrzymywac się z produkowania własnej muzyki to dla niektórych sen. Uważam siebie za szczęściarza, że mogę robic to co robię, jednak wiele rzeczy w tym biznesie, jak na przykład korupcja przyprawiło mnie o utratę moich włosów.

 

GT: Twoja najnowsza kompilacja 'Electronic Architecture 2' pojawiła się właśnie na sklepowych półkach. Czy mógłbyś nam krótko przybliżyc co słuchacz znajdzie na tym wydawnictwie?

Jest to kontynuacja pomysłu, który wprowadziłem w życie przy okazji pierwszej odsłony EA. Mieszanka stylów i gatunków tworząca progressywno trance'owy klimat, wysokiej jakości produkcje nowych artystów połączone w jeden mix. Po raz kolejny obydwie płyty różnią się nieznacznie, płyta pierwsza jest bardziej deepowa i progressywna, natomiast płyta oznaczona numerem dwa nadaje się do słuchania późną nocą.

 

GT: Czy możesz opisac kilku ciekawych artystów, których utwory umieściłeś na EA2? Widziałem, że na pierwszym dysku znalazł się nasz polski producent Piotro.

Tak, Piotro pojawia się dwukrotnie na CD1 – to fantastyczny i oryginalny producent. Jest mi bardzo miło poinformowac, że w tym roku nakładem Molecule ukaże się kilka jego ep'ek. Jahavi to kolejny wyśmienity producent, który powrócił na EA2. Nick Stoynoff to jeden z moich ulubionych producentów, a jego kawałek 'Tokyo Nights' to chyba najlepszy utwór z dysku 1. Ciężko jest wybrac pojedyncze utwory z kompilacji ponieważ uwielbiam je wszystkie z różnych powodów, połączone razem tworzą coś znakomitego.

GT: Co kryje w sobie okładka Electronic Architecture 2?

To co sobie sam wyobrazisz, tak jak większośc sztuki współczesnej, zależy od tego co w niej widzisz. Na stronie EA2 mamy fajne narzędzie, dzięki któremu ludzie sami mogą dekonstruowac oraz układac projekt okładki według własnego uznania. Sprawdźcie sami na http://www.electronicarchitecture.co.uk

 

GT: Czy zamierzasz w przyszłości kontynuuowac serie Electronic Architecture? Zależy to w jakiś sposób od sukcesu powyższego wydawnictwa?

Myślę, że na pewno tak. Tak długo jak tylko będę miał dostęp do genialnego materiału muzycznego od nowych producentów, tak długo seria będzie wydawana. Wydaje mi się, że Electronic Architecture będzie tak otwarta na nowe cześci jak seria Global Underground.

 

GT: Jak wygląda sytuacja z Twoimi własnymi produkcjami i remiksami? Nad czym pracowałeś ostatnimi czasy?

Heh wygląda na to, że wróciłem do remiksowania. Kilka lat temu zdecydowałem, że na jakiś czas odpuszczę robienie remiksów dla innych artystów, ponieważ czułem, że się lekko mówiac wyczerpałem w tym temacie. W tym roku jednak zrobiłem kilka remiksów jak np. Aly & Fila 'Still', Mory Kante 'Yeke Yeke' czy dwa remiksy do ostatniego singla Tiesto jako Allure 'Show Me The Way'. Przy okazji tego ostatniego singla zrobiłem jeden klasyczny remiks Solarstone Club Mix oraz Solarstone pres. Smashing Atoms Remix. 'Smashing Atoms' to zupełnie nowy projekt z którym ostatnio eksperymentowałem, jest bardziej twardszy i nieprzyzwoity w porównaniu z klasycznym dźwiękiem Solarstone. Fajnie było bawic się w studio z tą nową koncepcją własnego stylu, ale z tego co widzę Smashing Atoms został póki co dobrze przyjęty przez publikę. Stworzyłem również nowy projekt z Benem Lost – 'Federation', którego rezultatem jest pierwszy singiel 'Synchronized', który trafił właśnie na Perfecto Flouro, To połączenie miłosnych muzycznych lat 80'tych ze stadionowym trancem, wspaniały refren i gitarowe riffy – fajnie było produkowac razem z Benem. Zdradzę też, że zacząłem prace nad nowym albumem Solarstone, który ukaże się w przyszłym roku.

 

GT: Twoja audycja radiowa Solaris International ma za sobą już ponad 250 odcinków – gratulacje! Jak długo zamierzasz ją prowadzic?

Dzięki! Zauważyłem wzrost słuchaczy jak i popularności audycji, dlatego tak długo jak ludzie będą jej słuchac, tak długo będę prowadził Solaris International. Dla mnie osobiście to dobry sposób na słuchanie nowej muzyki a komentarze, które otrzymuje od słuchaczy świadczą o tym, że nie jest to kolejna 'zwykła' audycja radiowa.

 

GT: Proszę wymień kilka swoich ulubionych produkcji i remiksów oraz napisz krótko dlaczego właśnie te pozycje wybrałeś.

Sunscreem 'Love U More' – piękne upliftowe nagranie. W środku utworu czuje jak mi się jeżą moje włosy na szyi.

Andain 'Beautifull Things' – wydaje mi się, że refren tego utworu jest niewyobrażalnie dobry.

Donna Summer 'I Feel Love' – ten utwór to przykład na to jak powtarzające się sekwencje stworzone przez maszyny mogą wspaniale współgrac z sexy wokalem.

Salt Tank 'Sargaso Sea' – to jeden z wcześniejszych klasyków trance, znany również jako 'Eugina'. Utwór ten był bardzo inspirujący dla mnie na początku mojej przygody z muzyką, to dzięki niemu wpadłem na pomysł używania balearycznych motywów gitarowych w nagraniach trance.

Garden of Eden 'Serpent In The Garden' – to prawdziwy klasyk acid house. Zawsze chciałem zremiksowac ten kawałek, ale nigdy nie namierzyłem właściciela jego praw autorskich. Pamiętam jak dziś kiedy słuchałem go w roku 1987 podczas audycji Jeffa Younga 'Big Beat' w Radio 1.

 

GT: Czy są jakieś szanse na to, że będziemy mogli usłyszec nowy materiał od Young Parisians?

'Federation' to jakby nowe wcielenie Young Parisians, ale nigdy nie mów nigdy! Young Parisians początkowo miałbyc projektem łączącym muzykę lat 80'tych i synth pop, ale później klubowe produkcje Solarstone stały się bardziej popularne przez co projekt został przycmiony. Jeśli spojrzec na moje ostatnie produkcje, był utwór na moim ostatnim albumie Touchstone pt. 'The Best Way Yo Make Your Dream Come True Is To Wake Up' – tak właśnie brzmi dzisiejszy Young Parisians.

 

GT: Twoje muzyczne ambicje na rok 2011 to?

Hmmm, przyznam się, że nigdy nie ustalam swoich ambicji w ten sposób. W tym momencie moją najważniejszym celem jest przenieśc wszystko o poziom wyżej.

 

GT: Ostatnio pytam o to wszystkich z którymi rozmawiam. Zdradź nam coś, czego Twoi fani mogliby o Tobie nie wiedziec.

Haha – wiesz co? Byłem pytano o to tyle razy, że moglibyśmy zapełnic nie jedną szafę odsłoniętymi przeze mnie faktami! Boje się, że jeśli mógłbym cokolwiek więcej powiedziec, to jednak nie nadawałoby się to do publikacji :)

 

GT: Dzięki za swój cenny czas. W imieniu czytelników GlobalTrance.pl chciałbym Ci życzyc powodzenia w swoich kolejnych projektach!

Ja również Ci dziękuje i życzę powodzenia dla Twojej strony! Mam nadzieję się z Wami zobaczyc w Polsce jeszcze w tym roku!

 

 

 

Przeprowadził: Feles

Komentuj na forum

Tekst chroniony jest prawem autorskim. Zabrania się jego kopiowania lub jakiegokolwiek innego rozpowszechniania bez zgody autora. Jeśli jednak masz ochotę wyślij link znajomym albo zamieść go w swoim ulubionym miejscu w sieci.





4